pixabay.com

Policija u Novom Pazaru uhapisla je Pericu D. osumnjičenog da je tablete ekstazija dao deci svog brata, koja imaju tri i šest godina, prenosi Blic. Mališani su u bolnici, ali njihovo zdrastveno stanje može biti trajno narušeno.

Kako piše Blic, Novopazarac Perica D. dao je opasnu drogu bratancima. Deca se nakon toga nisu dobro osećala, a to je primetila njihova majka, koja je decu i odvela kod doktora. Oni su hitno primljeni u Zdravstveni centar Novi Pazar i osećaju se bolje.

Osumnjičenom je određena mera zadržavanja do 48 sati, nakon čega će uz krivičnu prijavu biti priveden Višem javnom tužilaštvu u Novom Pazaru.

S obzirom na to da se radi o jednoj od najopasnijih droga sveta, deca koja slučajno ili namerno uzmu ovakvo opojno sredstvo mogu biti životno ugrožena. Dobro je poznato kako ekstazi reaguje na odrasle, ali kako utiče na decu, govorio je za „Blic“ pedijatar doktor Dejan Jonev.

„Komplikacije nastaju nedugo nakon što droga počne da se rastvara u tako malom dečjem organizmu. Rapidno ubrzanje srca, problemi sa disanjem, hiperventilacija, toplotni udari, mučnina… Dete je uglavnom u tom momentu malaksalo ili ukočeno. Upravo to sve može dovesti do otkazivanja bubrega, jetre, oštećenja srca, pa konačno i smrti“, objašnjava Jonev.

Ekstazi izaziva i epileptične napade, oticanje i trajno oštećenje mozga i uglavnom sve zavisi od toga koliko se brzo reagovalo i nakon kog vremena je dete primljeno u bolnicu.

„Samo jedna tableta droge u odnosu na veličinu, kod njih se doživljava kao predoziranje. Kako bi se izbegla trajna oštećenja ili smrtni ishod, dete mora odmah biti prebačeno u bolnicu, gde se droga iz tela izbacuje infuzijama uz druge terapije“, naglašava Jonev.

Do ovakih situacija dolazi ili namerno, kao u ovom primeru ili slučajno kada dete pronađe negde tablete ekstaziija, a koje njemu na oko deluju veoma primamljivo zbog svog izgleda, za razliku od drugih tableta. Simptomi drogiranja se mogu lako uočiti i tu je neophodna brza reakcija.

„Lako i odmah se može zaključiti da je dete pod uticajem droge. Otežano disanje, pena na ustima, ukočenost, sinusna tahikadrija sa preko 150 otkucaja u minuti, visok krvni pritisak i povišena temperatura su samo neki od siptoma koji ukazuju na to šta je u pitanju i da u skladu sa tim treba brzo reagovati da bi se dete spasilo“, kaže sagovornik Blica, pedijatar DZ „Čukarica“.

POSTAVITE KOMENTAR

Upišite vaš komentar
Upišite vaše ime