25. 07. 2010. 15:48h | Đ. Barović - Vesti
veličina teksta:+-

"Sandžak novo Kosovo"

Komentara 34

Direktor Centra za bezbednosne studije u Beogradu i jedan od najpriznatijih srpskih političkih analitičara, prof. dr Aleksandar Fatić u razgovoru za "Vesti" kaže da je zbog katastrofalne politike državnog vrha Srbije Kosmet nepovratno izgubljen, ali i da mišljenje Suda pravde otvara problem u drugim delovima republike, te da se zbog pogrešnih poteza državnog vrha može se očekivati dalje teritorijalno urušavanje Srbije.

Da li je posle presude Suda pravde Kosovo potpuno izgubljeno za Srbiju?
- Sledi veliki broj novih priznanja Kosova, a posle toga samo je pitanje vremena kada će Kosovo dobiti i stolicu u Ujedinjenim nacijama.

 

Usled ovog pogrešnog diplomatskog poteza Kosovo je dugoročno izgubljeno, a može se očekivati da se nastavi unutrašnje teritorijalno urušavanje Srbije i na njenoj užoj teritoriji.


Na šta konkretno mislite?
- Srbiji sleduju teška vremena i dalja moguća dezintegracija zbog pogrešne i neodgovorne politike prema Sandžaku, koji može već do kraja ove godine postati novo Kosovo. Ne treba se mešati u unutrašnje stvari islamske zajednice u Novom Pazaru. S druge strane zdravog razuma je to što se potkopavaju rezultati lokalnih izbora. Zbog toga će Beograd od Sandžaka napraviti krizu bez potrebe.
 

Ekspert za međunarodne odnose


Prof. dr Aleksandar Fatić je rođen 1967. godine u Derventi.
 

Predavao je i istraživao međunarodne odnose, kriminologiju, jurispridenciju i sociologiju na više svetskih univerziteta, uključujući Univerzitet Južne Australije u Adelejdu, Univerzitet Tasmanije u Hobartu, Karlov univerzitet u Pragu i Anglo-Američki koledž u Pragu.
 

Zaposlen je kao viši naučni saradnik Instituta za međunarodnu politiku i privredu u Beogradu i direktor je Centra za bezbednosne studije i direktor Grupe za bezbednosnu politiku u istoj organizaciji.
 

Član je uređivačkog odbora više stručnih časopisa i nacionalni ekspert Ujedinjenih nacija u oblasti borbe protiv korupcije. Redovan je predavač na međunarodnim skupovima iz oblasti međunarodnih odnosa i kriminalne politike.
 

Oženjen je i otac je dvogodišnje devojčice.

Među prvima ste procenili ovakav, poražavajući po Srbiju, rasplet pred Sudom pravde u Hagu. Kako ste znali šta će se dogoditi?
- Odluka Međunarodnog suda pravde je zasnovana na međunarodnom pravu i odluci zasnovanoj na dva ravnopravna principa: nepovredivosti granica i principu prava naroda na samoopredeljenje.

 

Ako postoji značajno ugrožavanje ljudskih prava nekog naroda od strane države, onda princip prava naroda na samoopredeljenje dobija prednost u odnosu na princip nepovredivosti granica. Pošto je nesporno toga bilo tokom 90-ih, bilo je jasno kakav će se izvesti zaključak.


Kako je moguće da tako nešto nisu znali i srpski političari?

- Nije reč samo o političarima. Kada slušam komentare stručnjaka koji su i pisali zahtev Srbije, pitam se šta ti ljudi uopšte misle. Naš osnovni problem je strukturna korupcija, koja dovodi do toga da našu politiku vode amateri, samo zbog toga što su uzajamno u rodbinskim ili prijateljskim vezama.

 

Otuda oni i vode jednu privatnu politiku od koje se i ne može očekivati da adekvatno zaštiti nacionalne interese. Uostalom, zašto se šef pravnog tima u postupku pred Sudom pravde nije oglasio posle ovog poraza?
 

Državni vrh Srbije objašnjava da ništa nije izgubljeno i da je sve na Generalnoj skupštini Saveta bezbednosti?
- Naš državni vrh Srbije podseća na boksera koji je zbog neutreniranosti primio snažan direkt u glavu, nokautiran je i ustao je kad je sudija izbrojao deset, pa se onda okrenuo publici dok se u ringu proglašava pobednik i objašnjava joj da je sudija trebalo da broji do 20. To nisu izjave koje zaslužuju komentar.


Je l vam se čini da se suočavamo sa sličnom "pobedom" kao onom Miloševića 1999?

- Ovo je gora "pobeda" od Miloševićeve. Milošević je bar zaključio Kumanovski sporazum i doneta je Rezolucija 1244 Saveta bezbednosti, dok je priča Generalne skupštine, na nivou UN, mnogo manje ozbiljna i nije obavezujuća. Kao rezultat te Miloševićeve politike, ipak, je ostala nekakva nada na povratak vojske i policije na Kosovo. Ova "pobeda" je definitivan gubitak Kosova, posle koje više nije ostalo ništa da se kaže i sve što se govori samo dodaje odgovornost na aktuelnu vlast.


Kako ocenjujete najavu predsednika Srbije za novom "diplomatskom ofanzivom", odnosno slanjem 50 emisara po svetu?
- Pa već su potrošeni milioni evra na kampanju po Ugandi, Čadu, Maliju... Takođe su potrošeni milioni na prethodna putovanja po evropskim zemljama u cilju navodnog priključivanja Srbije EU do 2014, pa je i tu vlast doživela poraz. Spisak tih troškova je ogroman i izgleda ne prestaje. Najava slanja 50 predstavnika po svetu da zemljama "tumače" mišljenje Suda pravde je neverovatna arogancija koja će dovesti do brukanja Srbije. Pa te zemlje imaju političare koji umeju da čitaju i koji Srbiju već posmatraju kao neuravnotežen slučaj.
 

 Vraćeni smo u 90-te
 

Koji je, po vašem mišljenju, dalji rasplet događaja?
- Postoje tri osnovna smera verovatnog daljeg raspleta. Prvo, slede brojna nova priznanja Kosova. Drugo, sledi potpuno zaustavljanje evropske integracije Srbije dok ne prizna Kosovo.

 

U stvari, Srbija je sada moralno obavezna da prizna Kosovo, jer je ona tražila ovo mišljenje. Kada tražite savetodavno mišljenje, osim ako niste potpuno nemoralni, time automatski kažete da ćete ga prihvatiti.

 

Ne možete tražiti mišljenje i to proglasiti svojom pobedom, a onda to mišljenje ignorisati. Evropa Srbiji neće dozvoliti da se tako ponaša, to je isti onaj manir obmana koji je već sankcionisan usporavanjem evropske integracije.

 

Treće, eskaliraće nove unutrašnje krize u Srbiji i ona neće imati izbora osim da prizna Kosovo, jer će u suprotnom biti pocepana u delove. Ovo je spoljnopolitički preokret koji nas je vratio u 1991.

Šta bi Tadić onda trebalo da uradi?
- Predsednik bi trebalo da se smiri, da prihvati stav Suda pravde i da ozbiljno traži stručan savet i u zemlji i van nje u pogledu toga šta se još može učiniti da se zaštite Srbi na Kosovu.

 

Sada je jedino realno da se za njih traži suštinska autonomija kakvu je Beograd svojevremeno, tokom pregovora, nudio kosovskim Albancima. Boris Tadić treba da diplomatiju u vezi sa Kosovom prepusti ljudima oko sebe koji su imali dobre i hrabre ideje i bili uspešni u tom poslu.

 

U njegovom okruženju trenutno je samo jedan takav političar - Vuk Drašković.


Da li je u toj strategiji Srbije, ipak, bilo ispravnije poslušati predlog DSS-a?
- Predlog DSS-a je bio da se podnesu tužbe protiv zemalja koje su priznale Kosovo. Te tužbe bi se rešavale drugačijom procedurom i imale bi, verovatno, više izgleda da budu povoljnije rešavane za Srbiju.

 

Međutim, ni DSS nije bio potpuno u pravu, jer se na taj način ne mogu rešavati sporovi.


Šta je onda trebalo uraditi?
- Trebalo je izbeći bilo kakve postupke pred Sudom pravde i voditi ozbiljnu bilateralnu diplomatiju sa SAD i zemljama EU da se napravi teritorijalna reorganizacija Kosova i da se svim srpskim manastirima garantuje ekstrateritorijalni status.

 

To je bio pravi i stvaran cilj, koji je potpuno kompromitovan i sada je izgubljen. Sada nema više nikakvih izgleda za podelu. Kosovo je izgubljeno u celini.

Može li uopšte Srbija posle ove presude da bilo šta učini i šta biste vi posavetovali državni vrh?
- Sada je kasno, a državni vrh do sada nije slušao nijedan savet. Zato treba biti vrlo jasan. Potrebno je odmah napraviti nova zaduženja u okviru vladajuće koalicije, jer je to jedini način da se Vlada održi sa bilo kakvim legitimitetom.

 

Potom je neophodno stupiti u razgovore sa Prištinom i prihvatiti poziv Skendera Hisenija za uređivanje funkcionalnih odnosa i, na kraju, treba smanjiti enormne troškove za putovanja ljudi koji nisu za to stručni na diplomatske skupove i taj posao prepustiti diplomatskoj mreži koja je već postavljena. Ne sme se više razbacivati novac građana Srbije na promašena putovanja i kampanje po egzotičnim delovima sveta.


Većina Srba se neće složiti oko pregovora sa Prištinom?
- Sa kosovskim Albancima se mora razgovarati jer nisu oni izvor naših problema, već smo to mi sami. To se najbolje vidi iz ovog pucnja u sopstveno koleno koji smo upravo izveli u Sudu pravde.

Sandžak Vuk Jeremić Aleksandar Fatić Međunarodni sud pravde Nezavisnost Kosmeta Kosovo i Metohija Srbija
Povezane vesti:
Komentara: 34
neregistrovan korisnik
Srbin
Nedelja, 25. 07. 2010. 16:01h

Preporuka: +29 / -20

+ -
!

Санџак уколико нешто овако покуша да уради морају да буду свесни да можда више никада ти људи неће постојати на овим просторима а поготово у неће живети у својој родној земљи, у мајци Србији.

neregistrovan korisnik
Nurko
Ponedeljak, 26. 07. 2010. 21:39h

Preporuka: +6 / -3

+ -
!

@Srbin : tu ste pesmu pevali prije Adema Jasarija i Drenice.....vidi danas! samo na lijepi nacin sa Sandzaklijama bez prijetnje!

neregistrovan korisnik
Pazarac
Ponedeljak, 02. 08. 2010. 15:21h

Preporuka: +2 / -1

+ -
!

@Srbin : Srbine, takva politika o kojoj ti govorish vas je dovjela u sto hiljada parcadi.
Nemoj da te buni, da ce ako Bog da i Sandzak biti odvojen od proklete drzave, koja nikom ne zeli dobro, vec samo da SRBIJA vlada, i da se ponasa da su glavni i time samo steti sebi, nikom' drugom.
Ode, Hrvatska, Makedonija, Bosna, Crna Gora, Slovenija, KOSOVO, Vojvodina, bash ta ista politika o kojoj ti govorish i "prijetish" je dovjela do toga.
Srbine, vjeruj, nema nista od toga, to je samo propast svija nas bas u toj drzavi o kojoj ti spominjesh.
Nazalost, Milosevicova politika je i dalje dostupna...

P.S Srbine, a i onima koji su iste ideje kao i ti, nemoj tako, nemoj prijetit', bice bolje tebi i svima... :)

neregistrovan korisnik
Srbin
Nedelja, 25. 07. 2010. 16:28h

Preporuka: +21 / -7

+ -
!

Слажем се са Вам али проблем нетреба сагледавати од 90-те године ,људска права су Албанци на Космету нарушили већ одавно а друга је ствар што наши политичари покушавају сву кривицу да свале на Српски народ који је под вођдством Слободана Милошевића и Армије стао улегитимну одбрану државе.После тога да небих понављали зна се сценарио са запада а чини ми се и ова ваша изјава да је на неки начин мало политичка и нереална јер све проблеме Косова и А лбанаца смјестисте у вријеме после деведесетих.Можда нисам управу али ми нешто није јасно!!!

neregistrovan korisnik
baki
Ponedeljak, 26. 07. 2010. 19:00h

Preporuka: +3 / -0

+ -
!

@Srbin : Aleksandrovo misljenje je zaista na mestu i retko se moze imati prilika i suociti se sa ovakvom relanoscu...Da je kojim slucajem Aleksandar albanac ili musliman ,ili katolik,bilo bi po njemu i drvlje i kamenje,no nece me cuditi da bude nazvan i takvim imenima od strane ovih mojih srba sto se busaju u prazne grudi i gladne stomake...
Ljudi,zasto ne ostavite da struka i politika rade zajedno,a seljaci neka obradjuju zemlju,nego da lencare na komjuterima i bezveze siluju svoj kompjuter.
Srbi dragi,daj malo bre ohladite se !

neregistrovan korisnik
pilav
Nedelja, 25. 07. 2010. 16:46h

Preporuka: +19 / -5

+ -
!

dok je tadic i NATO-DAHIJSKA vada na vlasti, Srbija ce tonuti i gubiti teritiroije, mislim da ce zavrsiti kao onaj nesretni Djindjic, samo sto ce Tadica da zgazi narod, dok je Djindju roknula bratija sa zapada.

neregistrovan korisnik
krajisnik
Nedelja, 25. 07. 2010. 17:15h

Preporuka: +14 / -10

+ -
!

Nama treba vlast srpski patriota a ne nekih jajara koje nam zapad postavio.Ali trenutno nevidim koja stranka bi mogla da zauzme to mesto.Jedino nam preostaje da se nadamo povratku Seselja da ovim izdajicama stane pred put

neregistrovan korisnik
Zivojin-M
Nedelja, 25. 07. 2010. 17:50h

Preporuka: +15 / -9

+ -
!

Jedan ozbiljan čovek nikada ne može reči "nepovratno".I vi i mi dočekaćemo suprotno. Doduše posle velikog stradanja koje je već počelo. U slučaju sukoba na "Sandžaku", uraditi ono što nije na vreme urađeno na Kosovu, proglasiti oružanu pobunu i u krvi je ugušiti.

neregistrovan korisnik
CrNoGoRaC
Nedelja, 25. 07. 2010. 18:20h

Preporuka: +13 / -26

+ -
!

@Zivojin-M : Ja neznam kako admini ovih novina mogu da pustaju ovakve nakaradne racisticke i jako opasne poruke kao sto su tvoje jado jadni.Nemoj oko te oruzane pobune da bude obrnuto,jado ojadjeni.

neregistrovan korisnik
Zivojin-M
Nedelja, 25. 07. 2010. 18:45h

Preporuka: +19 / -7

+ -
!

@CrNoGoRaC : Рекох, у случају да се деси...а иначе сав сам се престравио од твог коментара...

neregistrovan korisnik
pravi-crnogorac
Ponedeljak, 26. 07. 2010. 11:51h

Preporuka: +6 / -5

+ -
!

@CrNoGoRaC : a ma koji li si ti crnogorac matere ti.....??? jel to milovu politiku teras? samo polako....i ta vasa milova liturgija ce se za kratko vreme ugusiti. a vi "novi" nezavisni crnogorci...bolje da obezbedite izlaz prema Siptariji, turskoj ili vasoj omiljenoj federaciji....nisi ti crnogorac druze. pozdrav srpskoj braci iz berana!!!

neregistrovan korisnik
arslan
Nedelja, 25. 07. 2010. 20:29h

Preporuka: +15 / -15

+ -
!

@Zivojin-M : Nisam ni zakakvu vrstu sukoba i misljenja sam da se sve moze dogovorom rjesiti, ali tebi bih , i onima koji misle tako kao ti, porucio:ne igraj se vise vatrom, jer vidis da ste se svugdje oprzili a na Sandzaku bi ste izgorjeli.Ne bi ti miran sjedeo ni u inostranstvu a kamoli u zemljici Srbiji,jer krv ne bi tekla samo u Sandzaku nego malo sire.No nadam se da ce se SANDZACKO PITANJE rjesavati dogovorom pametnijih ljudi .

neregistrovan korisnik
Srbin
Nedelja, 25. 07. 2010. 23:16h

Preporuka: +8 / -4

+ -
!

@arslan : Е па ако ти мислиш да ми небих имали мира ни у иностранству и ако мислиш да бих крв текла мало шире ,никада немој да сметнеш са ума да Срби у дијаспори чине и данас најорганизованије групе ,ни ми небих мирно сједили и чекали једнога пазарца да га малтретира .А што се Рашке тиче то је била и остаће земља Рас, и земља Србинова полако се одмотава сачекај коју годину.Ово је што се тиче твоје пријетње.А шта ја заиста мислим да сте ви у Рашкој Сви Срби -муслимани и никакве потребе нема да машете турском заставом ,а ако сте Турци поштујем и то само мора да кажете земљи у којој живите ко сте да знамо шта вам припада и нормално да ћете да добијете сва права која имају сви народи на овој лопти земаљској ,али пријетити са два процента становништва једној држави је сулудо и бесмислено,..Ја толико и само да додам да сам се са вама сретао и дружио,и никада нисам имао проблема на националној основи и могу да тврдим да ви никакве сличности немате са Муслиманаима у Босни и Херцеговини сем вјере...

neregistrovan korisnik
M
Ponedeljak, 26. 07. 2010. 14:10h

Preporuka: +1 / -1

+ -
!

@Srbin : Što pišeš ćirilicom, i praviš se pametan, kad si nepismen... Prvo sam pomislio da si slučajno napravio grešku, ali onda sam uvideo da tu istu grešku ponavljaš... Stvarno mi je neverovatno da neko koristi internet, i hoće da se bavi politikom, a pri tome ne zna kako se koristi rečca NE i za 3. l. množine koristi "bih"...

neregistrovan korisnik
cg
Ponedeljak, 26. 07. 2010. 11:52h

Preporuka: +1 / -5

+ -
!

@arslan : ne lupaj....ma vi bi nestali za noc!!

neregistrovan korisnik
MG
Ponedeljak, 26. 07. 2010. 16:59h

Preporuka: +1 / -0

+ -
!

@arslan : Slazem se sa tobom onaj ko je bio u rat i zna sta je rat on tako nesto nece spomenuti. A sto se tice Muftijine izjave neka on gleda svoja posla i neka se moli bogu kao sto je to posao crkve a ne da se mesaju u politiku, jer jedno i drugo neide zajedno, politika je potekla od djavola a Bog je postavio kraljeve da vladaju! Ako si vernik pise kako u kuranu tako u bibliji da su kraljevi vladali a ne politicari ..Ako hoce politiku neka ostave onda verska obelezja neka obuku odela a ne da ispiraju narodu mozak i guraju ga u rat!

husref
husref
Nedelja, 25. 07. 2010. 22:46h

Preporuka: +20 / -1

+ -
!

@Zivojin-M : ''proglasiti oružanu pobunu i u krvi je ugušiti. ''Cemu ovakvo pisanje,jel samo na osnovu toga sto je ovaj ''analiticar''lupio nesto,iz ko zna kog razloga.Ne,razumijem samo redakciju otkud mu dadose titulu ''najpriznatiji'',jer ako je on najpriznatiji,mislim...sta reci...?Dodjite ljudi u Sandzak,prosetajte ulicama,uvjerite se u pricu tzv.''analiticara''.A krvi sto se tice.....ne bi valjalo,ni po koga!!!

neregistrovan korisnik
baki
Ponedeljak, 26. 07. 2010. 19:03h

Preporuka: +3 / -1

+ -
!

@Zivojin-M : E moj Zivojine (Misicu), u krvi ugusuti,kako ti rece....ja boze dragi kojim jezikom ti pricas?E nema vise krvi koju ce napraviti srbska ruka drugom,ta su vremena prosla,da nije cikica sa batinom sa strane i da nas srbe mlate po zaslugama.
Ma bre ljudi ne palite se vise,jeli treba da se stidim zato sto sam srbin celi vek zbog takvih pojedinaca koji lupetate do iznemoglosti?!

neregistrovan korisnik
ri
Nedelja, 25. 07. 2010. 18:44h

Preporuka: +12 / -1

+ -
!

Da mi je znati gdje Vesti samo nalaze ovako "pametne" ljude?!

neregistrovan korisnik
nikodije
Nedelja, 25. 07. 2010. 19:23h

Preporuka: +8 / -2

+ -
!

Pricao je ovaj aleksandar fatic okolo naokolo dok najzad nije izustio ime vuka draskovica kao jedinog koji ovo sa kosmetom moze razresiti(naravno na stetu Srbije).I ovaj fatic je jedan od onih koji nas pokusavaju navesti na tanak led.

neregistrovan korisnik
jugo
Nedelja, 25. 07. 2010. 20:04h

Preporuka: +19 / -5

+ -
!

ako je ovaj STRUCNJAK onda sam ja trolejbus

husref
husref
Nedelja, 25. 07. 2010. 22:48h

Preporuka: +16 / -1

+ -
!

@jugo : Imas plus od mene.

neregistrovan korisnik
jugo
Ponedeljak, 26. 07. 2010. 13:06h

Preporuka: +8 / -0

+ -
!

@husref : hvala ti Husrefe, a ostalima i sandzaklijama i nasima srbima, de smirite malo i ne s...rite. Ne dajte da nas neko drugi zavadi, manite se te retorike. Imam mnogo prijatelja sandzakljija i mogu sa sigurnoscu da kazem da su momci u redu, ima kukolja ali ima i kod nas ali velika vecina je OK.

neregistrovan korisnik
Radomir-Reljic
Nedelja, 25. 07. 2010. 20:19h

Preporuka: +15 / -1

+ -
!

Ђ. Баровић@-Kако сте то пронашли господине новинару, да је један од најпризнатији српских политичких аналитичара?
Од кога то? Да просипа наручене форе издајника типа Вука Драшковића!?
По којој то логици неки политички аналитичар може да каже да је нека територија изгубљена? Србија је била изгубљена и окупирана стотинама година и још увек живи!
Овакве наручене бабе гатаре, трудећи се да уз пут проспу неколико научених и наручених фора, ни у ком случају нису репер по којем треба да се равна било који народ или држава!
Територија и право су повратни и променљиви. Сваки проф. др., као овај од аутора нахваљени, само показује своје незнање и некопетентност за тему о којој се расправља, ако он бетонира ствари које су историјски и правно променљиве.
Право и неправда су тренутно у раскораку, теренутни однос снага у свету је по нас неповољан,сила је надвладала логику и правду. Да право и правда нису иста категорија, дотичном "експерту" свакако није јасно.
Таква "величина" ни у ком случају за мене не би била непозната!
Али ето,неко их свакодневно чупа из нафталина!

neregistrovan korisnik
vlade
Nedelja, 25. 07. 2010. 20:59h

Preporuka: +15 / -0

+ -
!

ma kakvi, ovo je u najmanju ruku glupa teorija. kakav sandzak, to vlast zeli da skrene paznju sa kosova jer vide da su zaglavili svojim najbanalnijim potezima. e to je bilo glupo.
sa srpskim muslimanima nismo imali nista lose ni kada je bio rat u bosni a ne sad kada traje borba za zivot. mozda ce se svadjati nase glavesine sa njihovima zarad politickih poena ali mi i oni nikako. mi cemo uvek ziveti zajedno sa njima, druge nam nema.

drrajko
drrajko
Nedelja, 25. 07. 2010. 21:21h

Preporuka: +9 / -5

+ -
!

Pitanje bi bilo za uvazenog g-dina Fatica. Navodno su Albanci bili ugrozeni od strane Srba pa su po tom pravu imali pravo na otcepljenje. A da li ima negde u tzv. civilizovanom svetu da teroristi ubijaju legalne predstavnike vlasti a da drzava to mirno posmatra.Pa mislim da nema.Kosmet je ratom oteta Srpska zemlja. Hvala ako budete imali na ovo komentar.Srdacan pozdrav.

neregistrovan korisnik
xx
Nedelja, 25. 07. 2010. 22:50h

Preporuka: +5 / -3

+ -
!

Šiptara je preko dva miliona, a Kosovo je oduvek bilo problem i od '45 se radilo na otcepljenju od Srbije, počev od zabrane povratka srpskih izbeglica, preko naseljavanja Albanaca pa do ustava iz '74.
Raška oblast ili Sandžak nikada nije bila problem, nije imala autonomiju niti je bila nekakva "federalna jedinica", a Bošnjaka i Muslimana u celoj Srbiji, (dakle i u Beogradu, Šumadiji, Vojvodini i ostalim delovima) je oko 150.000,00. To su ljudi lojalni ovoj zemlji.
Npr. iako ih je duplo više od Crnogoraca, kojih nema ni 70.000,00 nisu tražili nekakav svoj nepostojeći jezik, kao Crnogorci.

neregistrovan korisnik
ljubo
Nedelja, 25. 07. 2010. 23:48h

Preporuka: +7 / -4

+ -
!

moze li ijedan srbin(koji se oseca srbinom)da kaze da je "kosmet nepovratno izgubljen"?????

neregistrovan korisnik
ooooooooooo
Ponedeljak, 26. 07. 2010. 00:05h

Preporuka: +5 / -0

+ -
!

150000 tacno ali samo u novom pazaru

neregistrovan korisnik
Dusan
Ponedeljak, 26. 07. 2010. 00:10h

Preporuka: +4 / -2

+ -
!

Da li ovaj profesor zna kolika je tezina reci kada jedan Srbin koristi turske reci za nazive svog dela zemlje i zna li kako to deluje na narod kada narod vidi da jedan nas intelektualac ne zeli da govori srpski nego turski.Ja licno mislim da je to veliko ponizenje za sve nas,a jos gore kada to radi neko nas jer nam se vise onda smeju,sem ako taj neko nije strani promoter tj. izdajnik.Svi moramo da se borimo svim sredstvima da iskorenimo turske reci i ubacimo nase kod nase dece i da ovi izdajnici koji to rade treba da se pokaju i sebe ispravljaju i to prvenstveno zbog sramote.A u slucaju da je nemaju i da to ne urade onda mi treba da im to ojasnimo tj. pokazemo kako se radi pa makar to morali da radimo i radikalnim metodama

neregistrovan korisnik
Dragan-Celikovic
Ponedeljak, 26. 07. 2010. 16:17h

Preporuka: +1 / -3

+ -
!

Nije "Sandzak" nego RASKA!!!

neregistrovan korisnik
soso
Četvrtak, 29. 07. 2010. 14:03h

Preporuka: +0 / -0

+ -
!

srbine ti si lud pa vidis da ste sve izgubili a ti jos pretis pa moras da znas ako ameri hoce da odvoje sandzak odvojice ko ce vas da pita proci cete kao i na kosovu po drugi put pa ko voli nek izvoli a tebi bi bilo najbolje da se vratis u pecinu i tamo ostane da nebrukas srbski narod.de malo razmisli

neregistrovan korisnik
Zazaazaaa
Ponedeljak, 02. 08. 2010. 17:03h

Preporuka: +0 / -1

+ -
!

@soso : Ja mislim da se treba jednog dana shvatiti da ovaj sukob na balkanu ne vodi nicemu. Svi koji to nisu dosad shvatili, nisu se dalje razvili u glavi.
Prestanite srbi da provocirate a Bosnjaci, nedajte da vas neko izaziva.
Sandzak je jedan ocuvani deo, koji nestat nece. A ako odete u Novi Pazar, videcete kako se muslimani i srbi slazu. Nema tog sukoba kao u ostaloj Srbiji.
Srbi su samo ljuti na politicare. Ostavite se vise glupih komentara i budite malo oprezni. Zar niste sposobni da vodite diskusiju bez vulgarnih reci? Nemoguce kakve ludake ima u Srbiji!!!! Dosta je vise svega bilo godinama.. samo sto su turci vladali 500 godina, nije to razlog da se krecemo u proslosti, vec u buducnosti. Selam i Zdravo

neregistrovan korisnik
Damr
Nedelja, 08. 08. 2010. 12:58h

Preporuka: +1 / -0

+ -
!

@Zazaazaaa : Najinteresantnija stvar u o ovom tekstu je naslov. U tekstu skoro da nema ni reci o Sandzaku. Kad sam proctao naslov ocekivao sam neku nacionalisticku teoriju zavere. Medjutim, nista od toga nema u tekstu. Naprotiv, analiticar upozorava da nacionalisticka histerija samo steti srpskim nacionalnim interesima. Slicnu stvar sam primetio i u tekstu o povorci ponosa. Naslov je "gej parada narucena iz Brisela". Sta covek moze da pomisli kad procita takav naslov? A ono kaze se samo, i to u jednoj recenici ,da je evropska zajednica bila izuzetno nezadovoljna proslogodisnjim otkazivanjem parade. A ne bice mnogo srecni. Jedva ce cekati da im se pridruzi zemlja u kojoj se vecina ponasa kao da zivi u srednjem veku. Zbog toga mi se cini da na ovom sajtu naslove smislja jedan covek ili vise njih, a tekstove pisu drugi.